یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: انتخابات آینده باید عاری از این دوگانه‌های موهوم و مصنوعی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) مصداق مؤمن کامل الایمانی است که خود به تنهایی یک امت است،همچنانکه پیامبر اعظم (ص) فرمودند: مومــن بــه تنهــایی ناظــر بــه سـعه وجودی اش می تواند یک جماعت باشد.

وی با بیان اینکه امروز آشنایی با مکتب و سیره امام بر همگان واجب است ابراز داشت: بهترین معرف امام خمینی (ره) برای ما خمینی دیگر یعنی حضرت امام خامنه‌ای است، چرا که ایشان از شاگردان و همراهان برجسته امام اند که بعد از ارتحال امام (ره) هم با اقتدار پا به جای پای ایشان گذاشته و به اقرار دوست و دشمن ذره‌ای از راه و مسیر امام(ره) انحراف نداشته است.لذا هر کس می خواهد امام (ره) را کامل بشناسد باید به کلام رهبری مراجعه کند.

امام جمعه خورموج گفت: بعد از ارتحال امام دشمنان از جشن پایان‌ انقلاب اسلامی سخن می گفتند اما لطف و عنایت الهی به این ملت خدایی تعلق گرفت و خداوند خمینی دیگری را به نام سید علی حسینی خامنه ای به این ملت عطا فرمود تا کشتی این انقلاب را برابر سختی ها، مشکلات و فتنه های گوناگون هدایت فرماید و به سلامت به مقصد رساند.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱۵ خرداد ۴۲ مبدا و زمینه ساز تحقق مقطع عزتمند تاریخ ایران و طلیعه انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) بود.

وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: کمتر از سی روز به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری مانده است. انتخابات آینده باید عاری از این دوگانه‌های موهوم و مصنوعی باشد که نتیجه‌ای جز سوخت سرمایه اجتماعی و سرخوردگی ندارد.

خطیب جمعه خورموج گفت: واقعه تلخ ۳۰ اردیبهشت زلزله‌ای سهمگین بود که پس‌ لرزه‌هایش می‌توانست یک کشور را دچار بحران و یا فروپاشی کند، اما با عنایت الهی و لطف امام زمان (ع) و تدابیر رهبر حکیم انقلاب و حضور معنادار مردم این مخاطرات از سر ملت، گذرانده شد و فرصت‌هایی بی‌بدیل برای ملت ایران آفریده شد.

حجت الاسلام زاهددوست ادامه‌ داد: نامزدهای انتخابات شخصیت اخلاقی و صفات والای اخلاقی شهید رئیسی را الگوی خود قرار دهند.تبدیل میدان رقابت‌های انتخاباتی به جدال و مناقشات بی حاصل، از غیراخلاقی‌ترین اتفاقات سیاسی سال‌های اخیر کشور بود.

وی با بیان اینکه قطعا بخشی از صندوق‌گریزی مردم به این بداخلاقی ها ربط دارد اظهار داشت: به فضل الهی ایران عزیز و ملت سربلند ایران با دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم تحت هدایت امام امت، گردنه مهم و خطیر تنگناهای مزمن اقتصادی و معیشتی را پشت سر می گذارد و به سمت قله‌های عدالت و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام زاهددوست افزود: امروز دانشجویان آمریکا و اروپا به نقطه‌ای رسیدند که دانشجویان فهیم و قهرمان و دشمن‌شناس ایرانی ۴۵ سال قبل به آن عمل کردند. امروز از زبان دانشجویان آمریکا و اروپا و در خیابان‌های نیویورک، واشنگتن، کالیفرنیا، کلمبیا و تگزاس، پاریس، برلین و کانادا و استرالیا شعار «مرگ بر آمریکا» شنیده می‌شود.

امام جمعه خورموج بیان داشت: خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دستاورد نامه‌های رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال پیش به جوانان آمریکایی و اروپایی است. نامه اخیر مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین مشوقی است تا دانشجویان در سراسر جهان بیدار شوند و موضع بگیرند و ثابت قدم باشند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نامه‌ خطاب به دانشجویان آمریکایی فرمودند: شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید.شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha